Hantzmann Ferenc, az Magyar Telekom (MT) lakossági ügyfélszolgálati igazgatója a központ megnyitóján tartott sajtótájékoztatón elmondta: az új hívásközpontban a cég mindhárom - vezetékes, mobil és szélessávú internetes - üzletágának partnereit kiszolgálják. A telephely 60-70 operátori munkahellyel indult, amely más hívásközpontokban felszabaduló álláshelyekkel 270-re bővül - közölte az igazgató. A hívásközpontban dolgozók 60 százaléka felsőfokú végzetséggel rendelkezik, és követelmény a magyar mellett legalább egy európai nyelv ismerete is. A Magyar Telekom választása azért esett Szegedre, mert az egyetemi városban rendelkezésre áll a megfelelően képzett munkaerő.

 

cikkbeP1100066.jpg (l)
  Dolgoznak az ügyfélszolgálatosok (még több kép)
 

A városvezetés ott segít, ahol tud

A Hír6.hu az ügyben megkereste Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármestert, aki elmondta: a Magyar Telekom (MT) képviselői több várost is megvizsgáltak, abból a szempontból, hogy milyen ingatlanok, és milyen minőségű munkaerő állhat rendelkezésükre.

Szeged vezetése előzetesen már tárgyalt a Magyar Telekommal különböző humánerőforrás területét érintő kérdésekben. Az egyeztetés során tájékoztatták a vállalatot, hogy Szegeden megfelelő szabad munkaerő áll rendelkezésre. Ezek alapján a város megfelelt a kritériumoknak, hiszen az MT jó ajánlatot kapott az Etelka sori ingatlanra, és Szegeden megfelelő mennyiségben és minőségben képeznek ügyfélszolgálati munkához dolgozókat. Az önkormányzat emellett igyekszik segíteni abban, hogy a területrendezési eljárás és a különböző engedélyek kiadása minél gyorsabban és zökkenőmentesen történhessen.

A Tisza Center névre keresztelt épületben nemcsak a Magyar Telekom kap helyet, más cégeknek is lehetőségük van beköltözni. Az már bizonyos, hogy az épületkomplexum elkészült részében Tesco áruház is nyílik. Az MT, mintegy 2400 négyzetméteres területet bérel az ingatlant kivitelező és üzemeltető Real Hungary Zrt.-től. 

 

cikkbeP1100092.jpg (l)
A Tisza Center egy része nemsokára elkészül (még több kép) 

 

Az ügyfelektől érkező hívásokat a cég a fővárosban, Szegeden, Sopronban és Nyíregyházán működő hívásközpontjai között az aktuális terheltség, valamint az operátorok szakismerete és nyelvtudása alapján egy számítógépes rendszer osztja el. Az új call centerben elsősorban olyan operátorok kapnak helyet, akik a T-Mobile, a T-Com és a T-Online szolgáltatásokról megfelelő ismeretekkel rendelkeznek. A központ munkatársai az ügyfeleknek például műszaki segítséget nyújtanak, segítik a kezelői szolgáltatásokat, illetve adminisztratív ügyekben is támogatják őket.

A Hír6.hu kérdésére, miszerint valóban szükséges volt, hogy felsőfokú végzettséggel rendelkezzenek az új munkavállalók, Nagy Sándor azt válaszolta: Szegeden speciális a munkanélküliek helyzete, hiszen sokan vannak, akik egyetemet végeztek, és mindenképpen itt szeretnének maradni. A város nekik is igyekszik munkát biztosítani. Sok tanár kerül ki az egyetemről, de nyilvánvaló, hogy mindegyikőjüknek nem jut állás a szakmájukban, viszont az átlagosnál jobb kommunikációs készséggel rendelkeznek, és beszélnek legalább egy idegen nyelvet, így az ügyfélszolgálati munkára is kiválóan alkalmasak.

A nem túl jó a foglalkoztatottsági mutatók az ellenzék szerint érthetetlenek

Annál is inkább szükség van a Magyar Telekoméhoz hasonló beruházásokra, hiszen Szeged foglalkoztatottsági mutatói a területi, logisztikai valamint oktatási központot betöltő szerepéhez képest nem túl jók. Bár még mindig jobbak az országos átlagnál, és a régióban is a legkedvezőbbek közözött van. 2007 decemberétől 2008. januárig terjedő időszakot vizsgálva Magyarországon a munkanélküliség 8 százalékos.

tablazat3.jpg (m)

Szegeden 2008. január 20-i adatok szerint 108 869 fő volt a munkavállaló korú népesség száma, és ebből 5 010-en voltak nyilvántartott álláskeresők, azaz hivatalosan is bejelentett munkanélküliek. A februári adatok szerint azonban a nyilvántartott munkanélküliek száma 124-gyel 5 134-re nőt. Ha az elmúlt egy év statisztikáját vizsgáljuk a 15-64 éves korosztályban, akkor jól látható egyfajta hullámzás a munkanélküliek számát illetően. Tartósnak és jelentősnek mondható javulás nem mutatható ki, ami komolyabb bizakodásra nem adhat okot.  

A szegedi Fidesz-KDNP frakció szerint egyenesen érthetetlen, hogy az autópálya megépülését követően miért nem tud a városvezetés jelentős beruházókat Szegedre csábítani. Kalmár Ferenc és Juhász Gyula egy korábbi sajtótájékoztatón így fogalmazott: az autópálya megépülésével egyelőre csak annak az előnyét látjuk, hogy gyorsabban el lehet jutni a fővárosba. Ennek azonban hátránya is van, hiszen egyre többen mennek dolgozni Budapestre, és a pénzüket is ott költik el, így erősítve a főváros elszívó képességét. A szegedi ellenzék szerint tehát az eddigieknél nagyobb hangsúlyt kell fektetni a munkahelyteremtésre.

 

tablazat2.jpg (l)

Nagy Sándor városfejlesztésekért felelős alpolgármester a munkahelyteremtő beruházásokkal kapcsolatban a Hír6.hu-nak elmondta: az igaz, hogy Szegeden nem volt úgynevezett „nagy bumm" a munkahelyteremtésben, mint más városokban. Ez azt jelenti, hogy Szegedre nem érkezett még olyan nagyberuházó, aki ötszáz vagy ezer embernek egyszerre adott volna munkát, de a városvezetés folyamatosan azon dolgozik, hogy minél több nagybefektető jöjjön ide.

Egyébként van egyfajta erősödés az autópálya megépülését követően, amelynek köszönhetően valamelyest csökkent a munkanélküliek száma. Elmondható azonban, hogy a már meglévő cégek is folyamatosan bővülnek, és ez a munkahelyek számának növekedésével jár. Ilyen például a Sole-Mizo és a Pick, ahol a központosítást létszámbővítés követte, de más ágazatokban is folyamatos a bővülés. A Szegeden lévő szoftvercégek is fejlesztenek, és növekszik a Szilánk Rt. is.

 

tablazat1.jpg (l)