Szonda Ipsos – felmérés a Hajdú-Bihari Napló pozíciójáról
Hajdú-Bihar megyében a 18-59 éves lakosság háromnegyede rendszeres olvasója a Hajdú-Bihari Naplónak, a lapot a megkérdezettek mindössze huszadrésze nem szokta kézbe venni - derült ki a Szonda Ipsos 2002-es kutatásából.

Az Inform Média Kft. megbízásából készített felmérés azt vizsgálta, hogy milyen szerepet tölt be a lap a megyei lakosság aktív korú és leginkább információigényes csoportjában, illetve milyen szegmensekben vannak tartalékai a megyei újságnak.

Az eredmények azt mutatták, hogy a Hajdú-Bihari Napló igen erős pozíciókkal rendelkezik a megyei napilappiacon: az olvasási adatokból kiderül, hogy a magasan kvalifikált, a magasan iskolázott, és a magas státusú csoportok túlnyomó többsége mindennapi olvasója a Hajdú-Bihari Naplónak. A kutatás felszínre hozta a továbblépés irányait úgy a tematika, mint a stílus vonatkozásában. Az olvasóknak több mint a fele szerint a lap nívója javult az utóbbi időben, közel fele szerint nem változott és mindössze huszaduk szerint romlott.

A kutatás feltárta, hogy bizonyos lakossági szegmensekben - például a fiatalabb korcsoportok, vagy a megyeszékhelyen kívüli városokban élők körében - a jelenleginél nagyobb lefedettség is elérhető megfelelő szerkesztési módosításokkal, illetve promóciókkal.